vrijdag 17 april 2015

Vrijdag 17 april Magic Kingdom: Anna & Elsa

Omdat het gisteren weeral later dan gepland was geworden, zijn we vandaag niet al te vroeg opgestaan. We gaan naar Magic Kingdom, maar omdat we er zondag al naartoe geweest zijn, wordt het geen volledige dag vandaag. Het is ten slotte ook de laatste volledige dag hier en er moet vanavond nog ingepakt worden. We hebben Amber lekker laten uitslapen en hebben ondertussen met ons drietjes lekker van het zwembad genoten en ontbeten. Omdat het na een tijdje toch wel wat begon te kriebelen, hebben we Amber toch wakker gemaakt. Ontbijten (een lekkere banaan) mocht ze voor een keertje in de auto.. Het was te merken dat we toch wel wat later waren dan zondag. Het was inmiddels al 10u20. De parking oprijden ging al heel wat minder vlot. Ook moesten we deze keer wachten op het parktrammetje. En ook op de ferry was het wachten geblazen. Ja, zo verlies je snel heel wat kostbare tijd. Het loont echt wel om vroeg te komen. Maar we hadden maar 1 doel vandaag: Anna & Elsa zien. We vreesden al wel dat de wachttijd deze keer langer zou zijn dan de 50 minuten van zondag. En ja, we hadden spijt dat we toen niet hadden aangeschoven. Maar ja, het was nu eenmaal zo. We wilden dan ook direct gaan aanschuiven, maar o la, daar stond Marie (poes) te poseren. Die hadden we nog nooit in het echt gezien! Toevallig had Margot zondag net als knuffel Marie gekozen. Dus konden we niet anders dan even aanschuiven om er mee op de foto te gaan (+ handtekening).

Daarna kwam ook nog de 'Move it, shake it, Dance & Play it' parade voorbij. Tot grote vreugde van Margot die vandaag zeker nog een parade (hoewel dit een kleine is) wou zien.

Dan verder naar de Princess Fairytale Hall. De wachttijd stond op 85 minuten. Onze klok gaf 11u40 aan. Na 10 minuten de rij al even verlaten voor een toiletbezoekje voor Amber. We waren er helemaal voor naar het Starlight Cafe gegaan. Dat vond ik wel een leuke plaats om vanmiddag te eten. Gelukkig hadden we voor Margot wat afleiding meegenomen om de lange wachttijd te trotseren.

En we hebben ook nog even dirigentje gespeeld. Na een tijdje ging de rij niets meer vooruit. Anna en Elsa hadden lunchpauze denk ik. We vreesden al dat het langer dan 85 minuten ging duren. Maar dan uiteindelijk ging het gelukkig vlot en stonden we toch rond 13u05 bij Elsa. En daarna bij Anna.



Dan effectief in het Starlight cafe gaan eten (ik hou niet zo van die donkere eetgelegenheden die je vrij veel in Disney aantreft, en hier is het lekker licht binnen). Man wat een drukte hier. Toen ik hier eerder kwam was het er lekker rustig. Met heel veel geluk vonden we nog een tafeltje. Chicken nuggets, chicken sandwich en cheese burger. En ook het souvenirs rietje wat maar 69 cent (denk ik) kostte. Dan naar The Barnstormer. Deze keer wilde Amber er ook mee in. Ze wordt een grote meid: 'Mama, ik vond dat helemaal niet eng!'
Margot ging nog even Goofy nadoen:


En nog even in Dumbo en Under the Sea - Journey of the Little Mermaid.

Vervolgens naar Tomorrowland gestapt. Daar hadden we zondag nog niet veel gedaan:
Buzz Lightyear Space Ranger Spin, The People Mover en op de foto met Buzz.

We zijn ook in The Caroussel of Progress geweest, maar deze zou ik persoonlijk niet aanraden als je kinderen geen Engels verstaan. Is wel ok om af te koelen en even uit te rusten ;-) Maar daar zijn er dan eigenlijk betere attracties voor. Ik was ook nog graag een keertje opnieuw in de Speedway geweest, maar ja, soms moeten er keuzes gemaakt worden...
Via het kasteel op weggegaan naar Big Thunder Mountain, waar we een fastpass voor hadden.
Aan het kasteel had net de show plaats. We hadden nog net genoeg tijd om deze nog mee te pikken. De big thunder mountain vonden de meisjes geweldig. Waar ik vooraf niet verwacht had dat ze erin zouden durven, zijn ze nu plots dol op roller coasters. Had ik dat geweten, dan had ik ook een fastpass voor Space Mountain genomen.. Nadien onze laatste fastpass voor vandaag verzilverd in The Peter Pan Flight. Nog even op de Carrousel om ons dagje mooi af te sluiten. Maar dat was buiten de wil van onze meisjes gerekend. Ze hadden Splash Mountain gezien en wilden daar kost wat kost nog in. Omdat deze in Parijs er niet is, kon ik er geen nee opzeggen. Dan zou het maar wat later worden. 40 minuten wachttijd stond er. Maar er kwamen zoveel fast passers tussen dat het veel langer heeft geduurd (55 minuten). Maar wat is deze ride mooi! En helemaal niet eng. Ik was helemaal vergeten hoe hij in CA was (voor zover hij daar 20 jaar geleden hetzelfde was). Een echte aanrader! En dan de kortste weg naar de auto: met de Railroad tot aan Main Street. Het was te laat en we waren te moe om nog een laatste keer te genieten van Main Street. Nog even gediscussieerd of we de ferry of monorail terug zouden nemen. Omdat we vanmorgen al met de ferry waren gekomen en de monorail mij de snelste optie leek, hiervoor geopteerd. Hij had nog even wat technische problemen, maar meer dan 10 minuten hebben we toch niet moeten wachten. Ondertussen was het ongeveer Ook de parkingtram konden we snel op. Het was nu bijna 21u. Bye bye Magic Kingdom. Hope to see you soon again..

Oei, we hadden nog niet gegeten. Nog even vlug langs de Taco Bell wat afhalen. Ondertussen heb ik de auto opgeruimd en het nodige afval weggegooid. Toen we terug in de villa waren, waren de kindjes eigenlijk al te moe om te eten. Hen vlug in bed gestopt en ik weet niet waar ik de energie nog vandaan haalde, maar ik ben in volle vaart beginnen inpakken. Ondertussen hebben we ook nog gezien dat onze vlucht vertraging ging hebben. Rond 1u30 lag ik in bed, nog nooit zo snel (bijna) alles ingepakt..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten