zondag 19 april 2015

Zaterdag 18 april Disney Winter summerland minigolf

Onze laatste dag :-(

Het is om te wenen, maar gelukkig vertrekken we pas vanavond en hebben we toch nog min of meer een dag om te genieten van het mooie weer.
En gelukkig heeft onze vlucht vertraging zodat we nog enkele uurtjes langer kunnen blijven :-).
We hadden al gezien dat de vlucht vanuit Bxl met vertraging was vertrokken. Bij het opstaan maar even gemaild naar de huiseigenaar met de vraag of we enkele uurtjes langer in de villa konden blijven. Oef, ze reageerden super snel en het was geen probleem. Hierdoor hadden we nog de tijd om een laatste keer heerlijk in het zwembad te plonsen. Om een laatste keer lekker buiten te eten. En om wat relaxter de laatste spulletjes in te pakken. En Amber kon ook nog lekker uitslapen. De lakens nog gewassen, gedroogd en opgevouwen, nog wat fotootjes genomen en dan rond 12u20 vertrokken naar Disney Winter Summerland minigolf. Onze laatste 'waterfun and more' dag. Oh, wat is deze minigolf mooi! Net zoals bij Phantasia Gardens kan je hier kiezen uit 2 banen. Hier zijn het wel 2 gewone minigolfbanen. We hadden de rechtse gekozen. Ik kwam helemaal in kerststemming en hoewel het heel warm was, leek het wel of het winter thema onbewust voor wat afkoeling zorgde. Ik heb heel veel foto's genomen en wat filmpjes gemaakt.


Dit was echt een super leuke afsluiter van onze vakantie! Vervolgens een stukje langs de bekende International Drive gereden (zodat we deze toch eens gezien hadden) en vanuit de auto een mooie foto van het binnenkort te openen Orlando eye kunnen nemen.

Nog vlug ergens bij een gift shop gestopt voor de laatste souvenirs (of dat dacht ik toch). Vervolgens langs de I4 verder naar Sanford airport. Bij Alamo drop off de zetelverhogers nog even in de koffers gepropt. Ja, wonder bij wonder pasten ze er allebei in! We hadden weliswaar een grote extra reiszak meegenomen... Bij het inchecken bleek dat we toch wel bijna 20 kg meer bij hadden dan in de heenreis.. :-) Tsja, 7 paar schoenen, 2 zetelverhogers, wat souveniertjes en boekjes, ...

Voor het inchecken nog wat flesjes leeggedronken en weggegooid en onze zomerkleren verruild voor iets warmere kledij (in de toiletten weliswaar ;-). De dame aan de incheckbalie was superlief en deze keer was er gelukkig geen enkel probleem met onze stoelreservering. Zo, nu wat eten. De foodcourt was gesloten. De enige optie was een soort pub (inclusief een vrolijke waitress) met een keuze uit sandwiches en hamburgers. Tsja, voor mij dan maar een laatste hamburger. Ik moet toegeven dat ik de frietjes in de US wel meestal heel lekker vind. Nog even een babbeltje gedaan met Monique van het forum en wat luchthaven winkeltjes afgestruimd. Leuk om de namen van de O.P.I. nagellak kleurtjes te bekijken.


En dan toch nog een souveniertje gekocht: gator gummy snoepjes. Af te halen bij het boarden. Na het kijken van de film 'About time', proberen wat te slapen, maar zoals gewoonlijk niet echt veel geslapen. Maar toch ging de terugvlucht super snel vond ik. Door de vertraging was de nacht ook wel erg kort omdat ze om 8u (of was het 8u30?) al met het ontbijt langs kwamen.
Na het ontbijt toch nog even wat kunnen soezen. De kindjes hebben gelukkig vrij goed geslapen. Na een enorm drukke shuttle tocht met alle bagage bij de auto geraakt. Ik had voorgesteld om het eerste stuk te rijden omdat ik me vrij wakker voelde toen. Maar wat viel dit tegen! Na een half uurtje heb ik het stuur toch maar doorgegeven. In de auto nog wat geslapen samen met de kindjes. En nu terug thuis van een onvergetelijke reis!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten